דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דירוג עורכי דין בישראל - איך קובעים מי בראש הטבלה? 

מאת    [ 20/06/2010 ]

מילים במאמר: 687   [ נצפה 3810 פעמים ]

שוק עורכי הדין בישראל הוא שוק רווי והוא גדל עוד יותר משנה לשנה. מספרם הגדול של עורכי דין בארץ מדגיש את הצורך לבחון את איכות העבודה המשפטית לצד כמות עורכי הדין. לשם כך ישנו הדירוג של עורכי דין.

דירוג עורכי דין בישראל נעשה על ידי חברות שונות. אולם, בסופו של יום, התמונה כמעט זהה וכל החברות העוסקות במידע עסקי, מצאו את אותם משרדי עורכי דין כמובילים במשק.  מי הם המשרדים המובילים? מדובר במשרדי עורכי דין הגדולים ביותר. 

יש שיאמרו כי מדובר במשרדי עורכי דין איכותיים באמת אך אחרים יטענו כי מדובר במשרדים בעלי לקוחות מוכרים.

עד לפני תקופה קצרה, דורגו משרדי עורכי דין אך ורק על פי גודלם. במהרה, נשמעה ביקורת חריפה כי נתון זה, אין בו דבר כדי להעיד על מקצועיות עורכי הדין או על איכות השירות המשפטי.  

לאור הביקורת, החלו החברות השונות לדרג עורכי דין על פי מומחיותם בתחומי המשפט השונים. המטרה – לדרג מי הם משרדי עורכי דין הטובים בכל ענף משפטי. דירוג זה לא שינה הרבה את תמונת המצב משום שלמעשה נתגלה כי משרדי עורכי דין הגדולים ביותר הם גם הטובים ביותר.

נשאלת השאלה מהי משמעות הדירוג של עורכי דין. כמו כן, כיצד משפיעה ההצפה של עורכי דין בישראל, אם בכלל, על מקצוע עריכת הדין.

משמעות הדירוג של עורכי דין

דירוג עורכי דין בישראל מראה כי חברות עורכי דין הגדולות ביותר הן גם הטובות ביותר. מהי משמעותו של הדירוג?

העובדה כי דירוג עורכי דין מתמקד רק במשרדים הגדולים ביותר, מורידה מעט מחשיבותו ומעמדו של הדירוג מן הסיבה הפשוטה כי עורכי דין רבים העובדים במשרדים קטנים ובינוניים, הנם בעלי מומחיות ומקצועיות אשר איננה פחותה ממקצועיות המשרדים הגדולים.

דירוג עורכי הדין נקבע בין השאר על בסיס רשימות לקוחות מוכרים וראיונות עומק שנעשים עם עורכי הדין. מדובר בנתונים אשר אין בהם בהכרח להעיד על המקצועיות המשפטית של המשרדים אלא יותר על היותם מוכרים....

ההיגיון הבריא טוען כי בחירת עורך דין לא יכולה להתבסס כולה על דירוג עורכי דין אלא על תוצאות טובות והצלחות בתיקים. משרדי עורכי דין רבים אשר אינם כלולים בדירוג, מספקים שירות משפטי מן השורה הראשונה ואין כל ספק, שהעדר לקוחות מפורסמים, אין בו כדי לפגוע במומחיותם אלא רק לגרום להעדרם מרשימת הדירוג.

בחירת עורך דין – חשיבותה של המלצה

בין אם הנכם זקוקים לייעוץ משפטי חד פעמי ובין אם הנכם זקוקים לייצוג משפטי בתיק מורכב, הדרך הטובה ביותר לבחירת עורך דין, היא המלצה מאדם שהנכם מכירים אשר נעזר בשירותיו המשפטיים של עורך דין כלשהו ויצא שבע רצון.

קשה לומר כי הבחירה במשרד עורכי דין גדול או קטן היא זו אשר תבטיח את ההצלחה המקצועית. בסופו של דבר, כל מקרה צריך להיבחן לגופו. הניסיון המקצועי הספציפי בסוגיה המדוברת הוא השחקן הראשי בעוד שאר השיקולים הם שחקני משנה בלבד שניתן להחליפם.

רבים מעדיפים לפנות אל משרד מפורסם ומוכר בתחומו אך אחרים דווקא יעדיפו לשכור את שירותיו של עורך דין אשר הם מכירים באופן אישי.

לצד קבלת המלצה ספציפית, אפשר להיכנס אל הפורומים המשפטיים השונים ברשת ולהתרשם מעבודתם של מנהלי הפורום המשפטי הרלוונטי לכם. מנהלי פורומים משפטיים הם אנשי מקצוע מעולים אשר מפנים את הזמן ומקדישים מן הידע המקצועי שלהם לטובת הקהילה.

הצפה של עורכי דין והשפעותיה

שוק עורכי הדין בארצנו הקטנטונת רווי מאוד ולמעשה, ישנה הצפה של עורכי דין. מהן השפעותיה של ההצפה וממה יש להיזהר:

1. איכות השירות : ההצפה של עורכי דין בארץ גרמה לתחרות קשה מאוד בין עורכי הדין. על כן, מחד נולד הצורך להוריד בתעריפי שכר הטרחה אך מאידך, עורכי דין נאלצים לקבל יותר תיקים. הדבר מוביל לעומס עבודה ופחות זמן להשקיע בכל לקוח.

2. אבטלה של עורכי דין: ריבוי עורכי דין בישראל, הוביל לתופעת אבטלה קשה, במיוחד בקרב עורכי דין צעירים. עורך דין אשר סיים את תקופת ההתמחות והוסמך להיות עורך דין, נאלץ לעסוק בתחומים אחרים או לעבוד כשכיר במשרד עורכי דין אך במשכורת נמוכה.

3. פתח למרמה: מספרם הרב של עורכי דין בישראל, יוצר בלבול רב בקרב הציבור. במצב דברים זה, רבים נופלים קורבנות בידי עורכי דין בלתי מקצועיים או גרוע מכך, מטופלים על ידי עורך דין שרישיונו נשלל או שחברותו בלשכה פקעה. 

דירוג עורכי דין בישראל נקבע בין השאר בזכות לקוחות מפורסמים. מקומם של אלו בכבודם מונח אך חשוב לזכור כי עורכי דין אשר לקוחותיהם אינם ידועים, יכולים להיות מקצועיים ומומחים באותה המידה ואף יותר ממשרדי עורכי דין המייצגים שמות מוכרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב